تویلوژی رنگ؛پالت قرمز

31 فروردین 1403
تا 6 اردیبهشت 1403

نمایشگاه گروه نقاشی «تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز» در گالری گویه

نقاشی‌های گروهی نقاشی با عنوان «تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز» به کیوریتوری بصیر حسین‌بر جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ در گالری گویه افتتاح می‌شود.

تریلوژی رنگ عنوان پروژه‌ای است که به پیچیدگی رنگ‌ها می‌پردازد و سه پالت رنگی آبی، قرمز و سفید را مورد بررسی قرار داده است. هر پالت رنگی نمایشگاهی گروهی با روایتی مستقل دارد و در تلاش است تا با استفاده از سه رنگ انتخابی و روایتی مرکزی، خوانشی امروزی از این رنگ‌ها ارائه کند.

کیوریتوری این نمایشگاه توسط بصیر حسین‌بر انجام شده است و در آن آثاری از بهنام بخشی، مرضیه جعفری، ساناز حمزه‌ای، سعید درخشان زنگنه، سارا ساسانی، افسانه سلیم بیاتی، ساناز صدیقی، شه‌گل صفرزاده، زهره صولتی، فاطمه عباس‌زاده، دنیا فاضل‌نیا، فرناز فردوسیان، مینو کیانی و مرجان هاتفی به نمایش گذاشته می‌شود.

در بیانیۀ نمایشگاه آمده است: «در تاریخ هنرِ پیکاسو دوره‌ای وجود دارد که تحت عنوان پریود آبی یا دوره آبی شناخته می‌شود. در این زمان، پیکاسو بیشتر از طیف رنگ‌های آبی در کارهایش استفاده می‌کرد. تابلوهای این دوره، فضایی غم‌آلود و خفقانِ زندگی مردم فقیر را نشان می‌داد. پیکاسو با این رنگ به تراژدی زندگی سراسر غمبار انسان در این جهان گذرا می‌پردازد و جهانش در این دوره روی یک رنگ می چرخد: آبی. رنگی با مفاهیم خاص روانشناسانه که حتی چهره‌های دوستانش از نفوذ رنگ آبی در امان نمانده‌‌اند. و آبی همان رنگی‌ست که با هنر ایرانی گره خورده است و همواره معنویت و آرامش را تصویر کرده است و حتی رنگی تحت عنوان آبی ایرانی وجود دارد. چیزی که مسلم است این است که رنگ‌ها همیشه بر مدار یک معنا حرکت نمی‌کنند و پریودها و دوره از سر می‌گذرانند! و همچنین تضاد بین قرمز و آبی در هنر معاصر ابزار قدرتمندی است که می تواند طیف گسترده ای از احساسات و ایده‌ها را منتقل کند.»

نمایشگاه « تریلوژی رنگ؛ پالت قرمز» روز جمعه ۳۱ فروردین ساعت ۱۶ در گالری گویه، واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، نرسیده به مشاهیر، شمارۀ سی‌ونه افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند بر پا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

هنرمندان مرتبط